Valorile Banu Alumin

Valorile centrale Banu Alumin

  Pe măsură ce compania noastră crește, devine tot mai importantă nevoia de a defini explicit valorile centrale Banu Alumin, din care ne dezvoltăm cultura, brandul și strategiile de afaceri. Cu atât de mulți angajați noi care ni se alătură companiei pe măsură ce creștem, vrem să ne asigurăm că fiecare este pe aceeași lungime de undă și acționează pe deplin pentru ceea ce vrem să reprezinte Banu Alumin.

De-a lungul timpului, vom regândi evaluările performanțelor, astfel că o mare parte dintre aceste evaluări sa fie bazate pe cât de bine angajatul reprezintă valorile centrale BanuAlumin și ia decizii ținând cont de acestea.

 Sunt multe implicații ale fiecărei valori, dar am ales cele mai importante direcții în următoarele 10 valoiri central:

  1. Oferă experiență WOW prin SERVICII.
  2. Îmrățisează și Încurajează SCHIMBAREA.
  3. Creează Distracție și Puțină Ciudățenie.
  4. Fii Aventuros, Creativ și cu Mintea Deschisă.
  5. Continuă să te Dezvolți și să Înveți.
  6. Construiește Relații Deschise și Oneste prin Comunicare.
  7. Construiește o Echipă Pozitivă și Spirit Familial.
  8. Fă Mai Mult cu Mai Puțin.
  9. Fii Pasionat și Hotărât.
  10. Fii Umil.

 

În mod ideal, dorim ca aceste zece valori central să se reflecte în orice facem, implicit în modul cum interacționăm fiecare cu fiecare, în care interacționăm cu clienții și în cel al interacțiunii cu vânzătorii și partenerii de afaceri. Este foarte multă muncă de depus de acum încolo și va trece ceva timp până toate cele zece valori central se vor reflecta cu adevărat în gândirea noastră, în acțiunile noastre și în modul în care comunicăm.

Pe măsură ce vom crește, procedurile și strategiile noastre s-ar putea sa se modifice, dar dorim ca valorile noastre să rămână aceleași. Valorile noastre ar trebui să fie cadrul de lucru prin care sa luăm deciziile noastre.

Încurajez pe toată lumea sa reexamineze tot ceea ce s-a făcut în companie și să se întrebe ce schimbări pot avea loc, astfel ca valorile central să fie și mai bine reflectate. De exemplu, ghidul angajatului ar putea fi îmbunătățit, astfel încât să sune mai mult ca ” Banu Alumin” și mai puțin ca orice alt ghid pe care îl întâlnești la alte companii. Formularele pe care le folosim în cadru companiei pot fi îmbunătațite ca să semene mai mult cu BanuAlumin și să reflecte mai bine valorile noastre centrele.

Așadar, provocarea către toții este: Fă în fiecare saptamână cel puțin o îmbunătățire prin care Banu Alumin să reflecte mai bine valorile noastre centrale.

Îmbunătățirile nu trebuie să fie dramatice – de exemplu, pot fi la fel de simple precum adăugarea unei fraze  sau doua la un formular, pentru a-l face să sune mai distractiv. Daca fiecare angajat face saptamânal, lunar o mică îmbunătățire care să reflecte valorile noastre centrale, la sfârșitul acestui an vom avea mici schimbări care, împreună, vor duce la o schimbare foarte importantă în comparație cu ceea ce avem astăzi.

 

Oferă Experiență WOW prin Servicii

La Banu Alumin orice merită făcut cu WOW.  WOAU este un cuvânt atât de scurt și de simplu, dar, în realitate, cuprinde o mulțime de lucruri. Ca să realizezi WOW, trebuie sa te diferențiezi, ceea ce înseamnă că trebuie să faci ceva neconvențional și inovativ. Trebuie să faci ceva care este departe și mult mai sus de ceea ce se asteaptă. Și orice faci trebuie să aibă un impact emoțional asupra receptorului ( client, coleg , vânzator,furnizor etc). Nu vrem să fie o companie obișnuită, serviciile noastre nu trebuie să fie obișnuite și nu dorim ca oamenii noștri sa fie obisnuiți. Dorim ca fiecare angajat să ofere experiență WOW.

Că  este vorba despre colegi din cadrul companiei sau despre clienți din afara ei, a oferi experiență WOW înseamnă renume dus din vorbă în vorbă. Filozofia noastră la Banu Alumin este să asiguri experiență WOW prin servicii și prin experiența oferită,  și nu  prin compensari materiale oferite clienților.

Căutăm să-I uimim pe clienți noștri, colegii noștri, vânzătorii, partenerii și pe furnizorii noștrii.

Întreabă-te : Care sunt lucrurile pe care le poți îmbunătăți în munca și în atitudinea ta, pentru a oferi experiență WOW oamenilor. Ai oferit experiență WOW cel puțin unei persoane astăzi?

 

Îmbrățisează și Încurajează Schimbarea

Într-o companie în continuă creștere, schimbarea este constantă. Pentru unii oameni, mai ales pentru cei care vin din companii mari, schimbarea poate fi un pic neliniștitoare. Dacă nu ești pregătit să accepți schimbarea constant, atunci înseamnă ca nu ești potrivit pentru companie.

Trebuie să învățăm nu doar să nu ne temem de schimbare, ci și să o îmbrățișăm cu entuziasm și probabil și mai important, să o încurajăm și să o provocăm. Trebuie să planificăm și să fim pregătiți pentru schimbarea constantă .  Deși schimbarea poate și va veni din toate direcțiile, este important ca marea parte a schimbăriilor din companies să vină de jos în sus –  de la oamenii din față, mai aproape de clienți și/ sau probleme.

Nu accepta sau nu te simți niciodată prea confortabil cu status-quo-ul, pentru că în istorie acele companii care au ajuns sa aibă probleme au fost cele incapabile sa se adapteze și să reacționeze îndeajuns de repede la schimbare.

Ne dezvoltam în mod constant. Dacă vrem sa fim deasupra competitorilor, trebuie sa ne schimbăm continuu și să-i determinăm să încerce să ne intuiască mereu intențiile. Alții pot copia imaginile noastre, livrarea noastră, aspectul, generalal site-ului nostru, dar nu ne pot copia oamenii, cultura , serviciile. Și nu vor putea sa evolueze atât de repede ca noi, din moment ce îmbrățișearea schimbării face parte din cultura noastră.

 Întreabă-te : Cum plănuiești schimbarea și cum te pregătești pentru ea ? Vezi noile schimbări cu optimism? Încurajezi și provoci schimbarea? Cum încurajezi și provoci schimbarea de jos în sus?

   

Crează Distracție și Puțină Ciudățenie       

Unele dintre lucrurile care le face Banu Alumin diferită de celălalte companii este faptul că noi prețuim distracția și ciudățenia. Noi nu vrem să devenim una dintre acele companii mari care par corporații plictisitoare. Vrem să fim capabili de autoironie. În viața de zi cu zi, căutăm atât umorul, cât și distracția.

 Acest lucru înseamnă că multe dintre lucrurile pe care le facem pot fi neconvenționale. Astfel, nu  ar exita și puțină ciudățenie. Totuși, nu căutăm nebunie sau ciudățenie extreme. Vrem doar un pic de bizarerie, de extravaganță , care să facă viața un pic mai interesantă și amuzantă. Dorim să avem o companie unică și cu o personalitate memorabilă.

Cultura companiei noastre este ceea ce  asigură succesul nostru și prin ea celebrăm și îmbrățișăm diversitatea și individualitatea fiecărei persoane. Vrem ca fiecare să-și exprime personalitatea în munca sa.  Pentru cei din afară, acest lucru poate da impresia de inconsistență sau de ciudățenie.  Dar consistența rezidă în credința noastră că suntem mai buni atunci când suntem noi cu adevărat.  Vrem ca ciudățenia  din fiecare să se exprime în interacțiunile cu ceilalți și în munca noastră.

Un efect secundar al acestei încurajări de a fi ciudat este faptul că încurajează, la rândul său, gândirea neconvențională și inovația. Când combini un pic de extravaganță cu asigurarea că  fiecare se distrează la locul de muncă, ajunge să fie o situație din care toată lumea câștigă: angajații sunt mult mai implicați în munca pe care o fac, iar compania, ca întreg, devine mai inovativă.

Întreaba-te : Ce putem face ca să fim un pic mai ciudați și,astfel, diferiți de ceilalți? Ce putem face sa fie și amuzant, dar și distractiv în acelaș timp? Cât de mult te distrezi la muncă și ce ai putea face să fie mai distractiv? Ce faci ca și slujba celorlalți să fie mai amuzantă?

Fii Aventuros,Creativ și cu Mintea Deschisă   

La Banu Alumin, considerăm că este important pentru toții oameni și pentru companie, ca întreg, să fie îndrăzneți și curajoși ( dar nu nesăbuiți). Vrem ca niciunuia sa nu-i fie teamă de a risca și de a greși, deoarece dacă oamenii n-ar greși,asta ar însemna că nu-și asumă suficiente riscuri. Cu timpul, vrem ca fiecare să-și dezvolte instinctul propriu în ceea ce privește deciziile proprii. Vrem ca oamenii să-și dezvolte și să-și îmbunătățească  abilitățile de a lua decizii. Îi încurajăm pe oameni să greșească, atâta vreme cât învață din greselile lor.

Nu vrem ca vreodată să devenim mulțumiți de noi înșine și să acceptam statu-qoul doar pentru că așa au fost făcute lucrurile din todeauna. Ar trebui să căutăm mereu aventuri și să ne distrăm explorând noi posibilități. Având libertatea de a fi creativi în soluțiile noastre, sfârșim prin a ne face singuri norocul. Abordăm situațiile și provocările cu mintea deschisă.

Uneori, simțul aventurii și al creativității de care dăm dovadă ne face sa adoptăm soluții neconvenționale ( pentru că avem libertatea de a gândi dintr-o altă perspectivă), însă asta ne permite să ajungem la un nivel superior și să ne menținem în fața concurenților.

Întreabă-te:  Îți asumi suficiente riscuri? Îți este teama să greșești? Încerci să ieși din zona de comfort? Există un simț al aventurii și al creativității în munca pe care o faci? Care sunt câteva lucruri creative cu care poți contribui la Banu Alumin? Abordezi situațiile și provocările cu mintea deschisă?

Continuă să te Dezvolți și să Înveți

La Banu Alumin, ne gândim că este important pentru angajați să se dezvolte atât personal, cât și profesional. Este important să-ți provoci limitele, sa faci efort în mod constant și sa nu rămâi blocat într-un job unde simți că nu evoluezi și nu înveți nimic.

Noi  credem ca în fiecare angajat se află mai mult potențial decât își dă seama acesta. Scopul nostru este sa-I ajutăm pe angajați sa descătușeze acel potențial. Doar că trebuie un efort combinat:  trebuie să-ți dorești provocarea și să te străduiești ca acest lucru să se întâmple.

Dacă te afli la Banu Alumin de mai mult de câteva luni, un lucru e clar :  Banu Alumin se extinde. Ne extindem pentru că acceptăm noi provocari și întâmpinăm și mai multe provocări pentru că ne extindem. Este un ciclu infinit și e un lucru bun:  este sigurul mod prin care o companie poate supravețui. Totodată, poate uneori să pară riscant, stresant, derutant.

Uneori, pare ca problemele se aduna atât de repede pe cât de repede le rezolvam pe cele vechi (câteodată, și mai repede), dar asta înseamnă numai ca ne mișcăm , că devenim mai buni și mai puternici. Oricine vrea sa concureze cu noi trebuie să învețe aceleași lucruri, iar problemele sunt doar marcaje ale milelor parcurse.

Cu toate acestea, indiferent de cât de  buni am deveni, mereu vom avea o muncă gea de făcut, niciodată nu vom fi gata și niciodată nu “o vom nimeri perfect”

Pare o viziune negative , dar nu este:  noi vom face mereu tot posibilul “să o nimerim perfect” și o vom face din nou când vom afla că lucrurile s-au schimbat. Acesta este ciclul creșterii și, fie că-ți place sau nu el nu se va opri.

Este greu… dar dacă nu am realiza ceva greu, atunci nu am avea o afacere. Singurul motiv pentru care nu suntem îngropați de competiție este că ceea ce întreprindem noi este greu si o facem mai bine decât oricine altcineva. Dacă va deveni vreodată pre ușor, atunci  să te uiti  în jur dupa un val imens de competiție care va veni să ne șteargă. Noi vom deveni experți pe masură a ceea ce facem. Și cea mai bună expertiză pe care o poate aduce cineva care abia s-a alăturat echipei este capacitatea de a învăța, de a se adapta și de a înțelege lucruri noi. Ajutând compania să evolueze, vor evolua și ei.

Îtreabă-te:  Cum crești din punct de vedere personal?  Cum crești din punct de vedere professional ? Ești o persoană mai buna față de cum ai fost ieri? Ce faci astfel încât colegi și relațiile să evolueze la nivel personal ? Ce faci astfel încăt colegi și relațiile să evolueze la nivel professional ? Cum te provoci să-ți depășești limitele ? Înveți ceva în fiecare zi ? Care este viziunea ta despre ce vrei să ajungi ? Cum determini compania, ca întreg, să crească ? Faci tot posibilul astfel încât compania să crească și  în acelaș timp, îi ajuți pe alții să înțeleagă creșterea ? Înțelegi viziunea companiei? 

Construiește Relații Deschise și Oneste prin Comunicare

Fundamental, noi credem că deschiderea și onestitatea pun bazele celor mai bune relații, pentru că ele duc la încredere și convingere. Apreciem relațiile puternice în toate domeniile: cu managerii, în raporturi directe, cu clienții ( interni și externi) cu vânzătorii, cu partenerii de afaceri, cu membrii de echipă și cu colegii de muncă.

Relațiile puternice, positive, care sunt deschise și oneste reprezintă o mare parte din ceea ce diferențiază Banu Alumin de alte companii. Relațiile puternice ne ajută să realizăm ceea ce în mare parte nu am reuși altfel.

Un ingredient de bază pentru relațiile puternice este conexiunea emoțională. Este important sa acționezi mereu cu integritate în relațiile tale, să ai compasiune, să fii prietenos, loial și să te asiguri că faci ceea ce trebuie și tratezi relațiile cum se cuvine. Cel mai greu este să construiești încrederea, dar, odată ce acea încredere există, poți realiza cu atât mai mult.

În orice relație, este importantsă fii un ascultător bun, precum și un communicator bun. Comunicarea deschisă, onestă este cea mai bună fundație pentru orice relație, dar ține minte că, la sfârșitul zilei, nu ceea ce spui sau cum acționezi este important, ci cum faci pe oameni să se simtă. Ca cineva să se simtă bine în legătură cu o relație, trebuie să știe că cealaltă persoană ține la ea cu adevărat, atât personal, cât și professional.

La BanuAlumin , îmbrățișăm diversitatea în gândire, opinii și mediu. Cu cât sunt mai extinse și mai diverse relațiile tale, cu atât mai mult poți realize un impact pozitiv în companie și cu atât mai valoros devii companiei. Este foarte important pentru construirea relațiilor să ai o comunicare eficientă, deschisă și sinceră.

 Pe măsură ce compania crește, comunicarea devine tot mai important, pentru ca toată lumea are nevoie să înțeleagă cum se conectează echipa sa la vederea de ansamblu pe care încercam s-o realizăm.

Comunicarea este întotdeauna unul dintre punctele cele mai slabe în orice organizație, oricât de performanta ar fi ea.

 Întreaba-te:  Câți dintre oameni se bucură să lucreze cu tine ? Cum poți îmbunătăți aceste relații ? Ce noi relații poți construi în cadrul companiei, pe lângă cele cu colegii cu care lucrezi zi de zi ? Cum oferi experiență WOW oamenilor cu care lucrezi ? Cum poți să faci relația și mai deschisă, și mai onestă? Cum poți să faci o treaba mai bună comunicând cu ceilalți ?    

Construiește o Echipă Pozitivă și Spirit Familial

La BanuAlumin punem mare accent pe cultura noastră, deoarece suntem atât  o echipă, cât și o familie.Vrem să creem un mediu care este prietenos, cald și captivant. Încurajam diversitatea în idei, opinii și perspective.

Cei mai buni lideri sunt cei care stabilesc un exemplu și sunt atăt coechiperi,cât și conducători. Credem că, în general, cele mai bune idei și decizii vin de jos în sus, adica de la cei care se află în față, cei care sunt mai aproape de probleme și clienți. Rolul unui manager este să îndepărteze obstacolele și să se asigure ca raporturile directe reușesc. Asta înseamnă că cei mai buni lideri sunt lideri-slujitori. Ei slujesc celor pe care îi conduc.

Cei mai buni membri de echipă au inițiativa atunci când observă probleme, astfel ca echipa și compania să reușească. Cei mai buni membri de echipă își asumă riscurile unei probleme și colaborează cu ceilalți membri ai echipei de fiecare dată când se ivesc provocări. Cei mai buni membri de echipă au influență pozitivă asupra celorlalți și asupra celor pe care îi întâlnesc. Ei luptă să elimine orice fel de cinism și de interacțiune negativă. Cei mai buni membri de echipă se străduiesc să creeze armonie între ei și cu oricine altcineva interacționează.

Noi credem ca cele mai bune echipe sunt acelea care nu numai că lucrează între ele, dar și interacționează în afara mediului de la service. Multe dintre ideile bune ale companiei s-au născut din interacțiunile din afara serviciului.

Suntem mai mult decât o echipă – suntem o familie. Avem grijă unii de alții, ne pasa unii de ceilalți și bagăm mâna în foc unul pentru celălalt, deoarece credem unii în alții și avem încredere unii în ceilalți. Lucrăm împreună și ne petrecem mult timp împreună . Legăturile noastre merg mai departe de cele tipic “colegiale” pe care le regasim în majoritatea companiilor.

Întreaba-te: Cum îmi pot îcuraja și mai mult echipa? Cum îi pot încuraja și mai mult pe oameni să aibă mai multă inițiativă ? Cum îi pot încuraja pe oameni să-și asume și mai multe riscuri? Ce poți face cu membrii echipei tale ca să vă simțiți și o echipă, și o familie? Cum poți construi relații puternice cu membrii echipei tale, atât în afară cât și înăuntrul companiei? Întipărești un simț al echipei și al familiei nu doar la tine în echipă, dar și în întreaga companie? Ești un examplu de spirit de echipă pozitiv?

  Fă Mai Mult cu Mai Puțin

Banu Alumin înseamnă a face mai mult cu mai puțin. Dacă suntem mai informali în ceea ce privește înteracțiunile dintre noi, în ceea ce privește operațiunile de afaceri, suntem foarte concentrați și serioși. Credem în munca asiduă și in efortul suplimentar pentru a face ca lucrurile să se întâmple.

Credem în excelența operațională și ne dăm seama că este mereu loc de îmbunătățiri în tot ceea ce facem. Asta înseamnă că munca noastră nu este niciodată gata. Pentru a fi mereu înaintea concurenței ( sau a posibilei concurențe), trebuie să inovăm continuu, dar și să facem îmbunătățiri constante ale operațiunilor, mereu tinzând să devenim mai eficienți, mereu încercând să ne dăm seama cum să facem lucrurile mai bine. Am folosit greșelile ca lecții valoroase.

Nu trebuie sa uităm niciodată caracterul imperios al îmbunătățirilor. Nu trebuie niciodată să ne mulțumim cu “sufficient de bun” pentru că bun este inamicul lui grozav, iar obiectivul nostru nu e doar să fim o companie mare, ci și să devenim cea mai bună companie în ce privește serviciul pentru clienți. Ne stabilim propriile standarde, radicând în mod constant ștacheta pentru competitor și pentru noi înșine.

 Întreabă-te:  Cum poți face ceea ce faci mai eficient? Cum poate departamentul tău să devina mai eficient? Cum poate compania ca întreg, să devină mai eficientă? Cum poți tu personal, să ajuți compania să devină mai eficientă?

Fii Pasionat și Hotărât

Pasiunea este combustibilul care ne conduce pe noi și pe compania noastră înainte. Apreciem pasiunea, determinarea, perseverența și caracterul imperios.

Suntem inspirați, deoarece credem în ceea ce facem și în direcția în care ne îndreptăm. Nu acceptăm “nu” sau “ asta nu va funcționa” ca răspunsuri , pentru că, înainte de toate, dacă am fi făcut-o până acum, BanuAlumin nici nu s-ar mai fi născut.

Pasiunea și determinarea sunt contagioase. Credem în a avea o atitudine pozitivă și optimistă (dar realistă ) în ce facem, pentru că ne-am dat seama ca asta îi inspiră și pe alții sa aibă aceiași atitudine.

Este palpitant să știi că toți cei cu care lucrezi au un impact serios asupra unui vis și a unei viziuni mai mari, iar tu poți vedea acel impact în fiecare zi care trece.

Întreabă-te: Esti pasionat în ceea ce privește compania? Esti pasionat de munca ta? Iubești ceea ce faci și pentru cei cu care lucrezi? Ești fericit aici ? Esti inspirit? Cresi în ceea ce facem și încotro ne îndreptăm ? Este acesta locul potrivit pentru tine?

Fii Umil

După ce am crescut rapid în trecut, am ajuns sa recunoaștem ca vor fi mereu provocari în fața noastră, care trebuie să fie abordate. Credem că, indiferent de ce se întâmplă, trebuie să respectăm mereu pe toată lumea.

Când ne celebrăm succesul individual sau al echipei, nu suntem aroganți și nici nu îi tratam pe alții altfel decât am vrea să fim noi tratați. Dimpotrivă, ne conducem cu o încredere tăcută, deoarece credem ca, pe termen lung, caracterul nostrum va vorbi de la sine.

Întreabă-te: Ești smerit când vorbești despre realizările tale? Ești smerit când vorbești despre realizările companiei tale ? Ai același respect pentru toți colegi mai vechi sau mai noi.